cabled finished!

[日本語でご覧の方はスクロールダウンしてください]

do you have a yarn that just doesn’t work, though you bought it because you’ve really liked it or you thought it’d be really useful?

my winter warmth was such yarn. this is an acrylic mohair yarn, which I thought would be useful since I don’t use real mohair. when I bought this , I thought I’d seen a lot of projects using mohair, which I sadly pretended that I hadn’t see. But once I acquired this yarn, I couldn’t find any of the mohair projects that I had wanted to make. where have they gone?

so, the yarn sat in my storage for a while.

after a while, I decided to use this yarn, and chose some shawl pattern. But, for reasons that I don’t even remember, I frogged this and the yarn sat in my storage even longer.

then I saw this whisper stripe pullover that used silk/mohair blend mixed with other types of yarn. I thought it might be fun to knit this, so I bought more winter warmth to make up the amount of yarn called for. But again, I couldn’t start this project, and eventually lost interests (I still thins the pattern is lovely though!).

next, as I wrote in this post, I was going to use up the winter warmth together with other yarn but I didn’t like the end result, so I ripped it after I finished the body of a cardigan.

so, I was pretty disappointed  that nothing seemed to work – until miyayo [her site is in Japanese, but she speaks English] introduced me to this gorgeous sweater: cabled!

this pattern is soooo cute! its construction is also very interesting and I had quite fun knitting this.

this was also special to me because I was able to KAL with miyayo and shion [another Japanese site]! oftentimes I knit alone at home. while it is fun and soothing to knit alone, I often hear that knitting with friends is fun too. Turns out indeed it is – even if online! thank you miyayo for introducing me to such a fun pattern and let me join you!

pattern-wise, I changed the sleeves a little bit. Instead of knitting straight from the upper body, I bound off about 10 sts at the bottom of the upper body (both back and front) and increased stitches toward the end of the sleeves.

other modifications are in my Ravelry project page.

=================================================================

Cabledが出来上がりました〜!!yeah~~!!

miyayoさんのブログで、次に作りたいものとして紹介されていたパターンですが、見たとたんに一目惚れしてしまい、ご一緒させていただくことにしました。Knit Along (KAL)です。楽しかった!以前も、RavelryのKALに参加したことはあるにはあるんですが、人数があまりにも多いせいか、あまりよく知らない人のせいか、楽しかったは楽しかったんですが、いまいち「一緒に編んでる」感が薄い気がしてました。でも今回は、miyayoさんと、shionさんと、ブログ/オンライン上とはいえ日頃からいろいろ会話を楽しませていただいている方々とのKAL。失敗箇所をなぐさめてもらったり、プログレスの報告が来たり、ほんとに一緒に編んでいる気がしてとても楽しかったです☆thank you miyayo san!!

しかも、これで処理に困っていたwinter warmthが半分ほど片付いてくれました!(でもまだ半分以上残ってるぅ〜(泣))この糸、アクリルでできた偽モヘアなのですが、本物モヘアは使わない私に、きっと重宝してくれるだろうと思って買ってはみたものの、いざ買ってみると、モヘアを使ったプロジェクトが見つからない。買う前は、作りたいパターンモヘアばっかりだ〜、残念、と思っていた気がするんだけど….。

しばらく放置していた後も、ショールを編みかけてはほどいたり、whisper stripe pulloverを作ってみようとさらに買い足して結局作る気なくしてしまったり(素敵なパターンだとは思うんですけど!)、先日書いたように、他の糸と混ぜて使ってみるも結局気に入らなくてほどいたり、ほんとにどれもうまくいかなくて、どうしよう〜と思っていたのです。

でも、このセーターには良かったかな?と自己満足しています:)

Ravelryに英語で変更点をメモしていますが、簡単に、ゲージが20sts x 26 rowsだったので、パターンと同じサイズで作るために、74目で作りました。ケーブルは8目交差です。

ウエストは4段編んだ後から、2段ごとに両端1目減らすのを20段。

それから20段編んだ後、バストに向けて10段ごとに両端1目ずつ増やしました(まな板だから、あまり増やす必要がなかったのでした^^;悲しぃ)

袖は、オリジナルはケーブルの部分から横にまっすぐのびていくのだけど、肩を細く手首に向かって広がっていく感じにしたかったので、脇のところで10目ほどとめて、手首に向かって広げていきました。ちょっと袖広げすぎたかなぁ。でも、全体的に満足です♪♪

Advertisements

4 responses to “cabled finished!

  1. Junoさん、あらためて完成おめでとうございます!!

    Junoさんのがすごく好きだ~~~!!
    ラベリーのコメと重複しちゃうんだけど、細身のボディとゆったりした袖のバランスがモード感が出ていて、すごくカッコイイ!!最初の作り目がほぼ同じで、増減も同じ、ケーブルも2目差だけなのに、何故に私のは体にピトッとなってくれないの!!えっモデルの違いも大きいですか?Junoさん、スタイル良いからな。
    そして、袖のModsが素敵!広がりかた、全然OKです!すごく好き!
    袖やりなおそうかな…ボディーも気になるし。みやよ、もしかしたら編みなおすかも。
    Junoさん、もう一枚一緒にCabledどうですか?(冗談ですう)

    今回、私も楽しかったです。また、機会があればやりたいね!

    • ありがとうございます♪♪ juno version気に入ってもらって嬉しいです!
      ぴたっとして見えるのは、多分、紺なのと写真のせいだと思いますよ〜。(紺って着やせして見える色じゃなかったっけ?)

      私は、miyayoさんのエアリーなのも好きだけどなぁ。ああいうやさしい色だと、ふんわりしてるシェイプの方が合ってる気がします。

      2つ作って、気分/雰囲気に合わせて着てみるとか、どうでしょう????

      また機会があったら、ご一緒させてください〜。

  2. すっごい素敵!!
    あとは私の発表だけですね
    頑張ります。

    全体的にjunoさんバージョンが好きです。
    袖のニュアンスが絶妙です
    まさしく私の目指す袖なのですが
    糸が肘あたりで。。。
    ノー!!

    ガンバルゾー

    • ありがとうございます♪袖を褒めてもらえると嬉しいな。
      軽く広がる肘丈の袖も素敵だと思いますよ。私は糸が大量にあったのでいくところまでいっちゃっえ〜って感じだったけど。
      紫音さんのはどこまで進んでますか?完成品楽しみにしてます♪

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s