it’s coooold!!

[日本語でご覧の方はスクロールダウンしてください]

it’s been two weeks since I moved to Virginia and so far so good, except that it’s cold! last winter I was in Brisbane that had only a mild winter where high temperature in the daytime would be 18-20C (64-68F). now we get negative degrees (or below 30F) in the daytime here. cooooold.

what I need in a cold weather is a warm cardigan!

I actually started this peplum cardigan from Vogue Fall 2009 back in October. In the magazine page, the cardigan looked so gorgeous and fell in love with the pattern. There wasn’t much choice of non-wool chunky yarn available at nearby craft stores, so I chose Bernat Softee Chunky combining this with Winter Warmth I bought in Australia to add some colors.

In fact, I finished the body. the colors made the cardigan more funky than the one in the magazine, but I liked it. the patterns were gorgeous. the peplum looked pretty on the garment. However, I couldn’t picture myself wearing this. I tried it on, but still not me. besides, the peplum just looked like a tail when I wore this (said my husband).

although I really liked the pattern, I decided to frog the cardigan…..

for the second try with the same yarn, I chose this Starsky (Knitty winter 2005). It’s got a nice “banana tree” cable pattern. It’s fun to knit and very pretty. I finished the back and the fronts.

these look more wearable to me. I’m onto the sleeves now, but considering that they are in stockinette, I may be able to finish the cardigan pretty soon!

=============================================================

バージニア州に越してきて、ほぼ2週間経ちました。寒いです!!非常に寒いです。日中の最高気温がマイナスの世界です。去年までは冬の昼間でも18-20度くらいはあるオーストラリアのブリスベンにいたので、寒さが余計に身にしみます。

そんなときに必要なもの。

あたたかいカーディガン。

ということで、chunkyのふとーい糸で暖かいカーディガンを編もうと思い、去年のVogue秋号に載っていたpeplum cardigan (ペプラムというひらひらがついたカーディガン)を編んでいました。Bernat Softee Chunkyという糸に、色を足すためにオーストラリアで買ったWinter Warmthという混ぜて使用。

雑誌で見るより”funky”な色の組み合わせになってしまったけど、それなりにかわいいし、何よりレースのパターンがすごくおしゃれなのです。

が、ボディが終わって、眺めてみると、雑誌ではあんなにかわいく見えたペプラムがどうもいまいちしっくりこない。ていうか日常生活でこんなの着れるのか?という感じ。試しに着てみたら、「しっぽが付いてるよ〜」とだんなにからかわれる始末(泣)

おしゃれなレースで編んでててすごく楽しかったんだけど、着れないものを編んでも仕方ない、と、結局ほどくことにしました。

リベンジは、Knittyの2005年冬号に載っていたStarskyで。(StarskyはStarsky & Hutchという70年代の刑事ドラマから。私も見たことないけど、有名らしいです。最近、映画でリメイクされていたような)「バナナツリー」という縄編みの入ったパターンがかわいい。前後でき上がりました(上の写真参照)。後は、そでだけど、そではメリヤスなのですぐに仕上がりそうです♪

Advertisements

6 responses to “it’s coooold!!

  1. 本当、寒いんだね。
    こちらはムシムシして寒いってどんなだっけ??と想像力も衰えてます。

    Starsky!!リメイク版ではなく、70年代のほうだけど知ってる!!
    このカーディ、私も作りたい!!本当にかっこいいわ~
    このバナナツリーもいいね!挑戦したいです。
    完成そして着用UPが楽しみになりました!(週末あたり?)

    • > miyayoさま。

      昨日辺りから少しだけ暖かくなってきました(ふぅ)。こちらは逆に、脳まで氷りついてて、ムシムシした夏ってどんなだっけ?って感じです(笑)

      このカーディガンかっこいいですよね。Knittyに載ってる写真が特に。
      たぶん、はぐのに時間がかかるので、週末までにはたぶん無理だけど、なるべく早い完成を目指してがんばりたいと思います♪

  2. 早く完成させないと凍死してしまいそうですね
    可愛いパターンです。
    私はドラマも知らないけど、こうやって
    パターンに名前が付いて編み継がれていて
    素敵です。

    私ははぐの好きですよ
    でもパーツで編むのが最近面倒です。

    アップ楽しみにしてます。

    • はぐの、取りかかってしまえば「何を面倒がってたんだろう?」と思うんだけど、始めるのに気合いが必要みたいです:)
      最近、少し暖かくなってきて、10度前後まで気温が上がってきました。せっかくカーディガンを編んでるのに〜と嬉しいような悲しいような(苦笑)

  3. とてもかわいい!
    こんなの編めるなんてステキ・・・☆

    • > Kao

      ありがとう☆
      就職活動の憂さ晴らしになって、ひたすら編んでます。達成感が目に見えるのがいいのかな。
      Kaoちゃんにも機会があったら何か編んでさしあげたいわ(なんて押しつけ??)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s